אתגר התקציב ורפורמה בהקפאה: מושב הקיץ ייפתח בכנסת

אבי רבינא ואיתי גדסי No Comments on אתגר התקציב ורפורמה בהקפאה: מושב הקיץ ייפתח בכנסת

מושב הקיץ של הכנסת יפתח ובמרכזו יעמוד נושא התקציב, אך גם חוק הגיוס והרפורמה המשפטית שתצטרך להגיע שוב לנקודת הכרעה האם להמשיך בחקיקתה

צילום: Hadas Parush/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מושב הקיץ של הכנסת ייפתח היום (ראשון) לאחר חודש של פגרה. במרכזו של המושב – תצטרך הממשלה להעביר את תקציב המדינה עד לסוף חודש מאי, שאם לא כן תתפזר הכנסת באופן אוטומטי ותלך לבחירות.

ברקע גם הרפורמה המשפטית שתמתין ככל הנראה עד לאישור התקציב והשאלה המרכזית היא האם ראש הממשלה שהורה על השהיית החקיקה בנושא לפני חודש – יחדש את העבודה על הרפורמה. בתוך כך, שיחות ההידברות בבית הנשיא בנושא המשפטי צפויות להתחדש השבוע, ככל הנראה כבר מחר.

המגישים התווכחו: "האסטרטגיה כשלה" או "להמשיך לשתוק"?

"מה שהשמאל לא מקבל בקלפי – הוא מקבל ברחוב"

ח"כ שטרית: "המחאה פוגעת בכלכלה הישראלית"

אתגרים נוספים הצפויים לממשלה בכנס הקרוב הם כמובן: יוקר המחיה וחוק הגיוס אותו מקדמות המפלגות החרדיות.

לאחר עצרת הימין הגדולה בירושלים ביום חמישי שבה קראו ההמונים לממשלה לקדם את הרפורמה המשפטית – אמש שוב התקיימו הפגנות שמאל נגד הממשלה וניסיונות לחסום את נתיבי איילון. שבעה מפגינים נעצרו בהפגנה לאחר שהתעמתו עם השוטרים.

מארגני המחאה הכריזו על החזרת ימי השיבושים, זאת למרות עצירת החקיקה המשפטית ושיחות ההידברות שממשיכות להתקיים בבית הנשיא. בכוונת המארגנים לשבש את הפעילות ביום חמישי הקרוב תחת הכותרת יום השיוויון הלאומי. המפגנים נאלצו להביא חיזוק לעמדתם כשהקרינו דברים של ראש ממשלת ספרד שהביע תמיכה לכאורה במוחים.

שר החוץ אלי כהן אמר: "אף גורם זר לא יחליט בשביל הציבור בישראל".

יו"ר האופוזיציה לפיד תקף את שר המשפטים לוין על דבריו בהפגנת הימין ואמר כי הוא "הכריז מלחמת חורמה על בית המשפט העליון". החודש הקרוב, אמר לפיד "הוא קריטי".



0 תגובות